במגרש ספורט, בכפר ובהר הבית: אישום נגד מתפרע

ישראל רובין No Comments on במגרש ספורט, בכפר ובהר הבית: אישום נגד מתפרע

כתב אישום נגד תושב ירושלים בן 22 בגין הסתה לטרור והשתתפות בהתפרעות נגד כוחות הביטחון במספר הזדמנויות שונות

הפרת סדר | אילוסטרציה צילום: וויסם השלמון, פלאש 90
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד מוחמד שקיר, תושב העיר כבן 22, שהסית לטרור במהלך משחק כדורגל והשתתף בהתפרעות נגד כוחות הביטחון במספר הזדמנויות. הגשת כתב האישום לעניין עבירת ההסתה נעשתה באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ישי זיגמן, במהלך חודש אוקטובר 2022 הנאשם הכין כרזות עם תמונותיהם של המחבל עודי תמימי אוחז בנשק ולצידו הכיתוב "גנרל ירושלים השהיד עודי תמימי. תישאר סיפור שלא ישכח" ושל המחבל אבראהים א-נבולסי ופעילים נוספים בארגון גוב האריות כשחלקם אוחזים בנשקים לצד הכיתוב "הירחים של שכם, התפארת לשהידים" ושמו של כל חבר בארגון תחת התואר "השהיד המנהיג". את הכרזות תלה הנאשם במגרש כדורגל במהלך משחק שהתקיים. מספר חודשים לאחר מכן, על מנת למנוע הריסה של מבנים בג'בל מוכבר למבנים שהומצאו להם צווי הריסה, ארגן הנאשם חסימת צירי תנועה בכפר וגרירת מכולות אשפה וצמיגים והעמדתם במרכז הכביש. הנאשם שפך גלוני שמן מנועים על הכיש בסמוך למכולות האשפה והצמיגים במטרה שהשוטרים ורכביהם יחליקו ולא יצלחו את המעבר במקום. כשנכנסו כוחות משטרה לכפר במטרה לאבטח את מימוש צו ההריסה התפתחו במקום הפרות סדר, בהם השתתף הנאשם, שכללו יידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון. בנוסף, במהלך חג הרמדאן האחרון התבצרו מאות מתפרעים במסגד אל אקצה בהר הבית במטרה להפר את הסדר הציבורי ולהתעמת עם כוחות הביטחון. המתפרעים, ביניהם הנאשם, זרקו מאות אבנים, חפצים וחומרים נוספים ויידו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון שפרצו את הדלתות המבוצרות של המסגד. כתוצאה מההתפרעות נגרמו לשוטרים במקום חבלות.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הסתה לטרור, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, ניסיון הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, התפרעות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, התפרעות, תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית ומעשה פזיזות באש.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.



0 תגובות